Sunday, December 23, 2012

i'm home bebeh!

assalamualaikum wbt

wallaaah.. this is it.! :D gaya farah terus. hahaha. well oh well. where am i right now? i'm home!!! hehe. dari hari khamis lepas lagi tapi takde internet . ada pun tumpang abang aku punya broadband. terima kasih daun keladi. weheee ^^

aku balik sorang-sorang. yes. dari kuching ke miri. alaaa.. setakat tu je kot nak bangga. ehemm aku tak bangga. even naik bas. NAIK BAS ok? aku duduk dalam bas tu selama 14 jam yang hakikatnya perjalanan adalah selama 10jam sahaja. aku awal-awal lagi kegembiraan jadi rasa nak jerit dalam bas sebab lama sangat.

yang agak kureng di sini, keadaan dalam bas. aku memang tak makan dalam bas sebab aku takut muntah lagi-lagi aku sorang. lau ada apa-apa payahnya, aku juga -_- dah tu. boleh pula la orang dalam bas tu makan durian! arghhhh aku memang peminat durian ke, tempoyak ke. yang aku tak dapat terima, bau tu. aduihhh. semerbak amat dalam bas. aku nak tutup hidung duapolohempat jam meme tak ah. aku bersabar dan buat cool. cool sangatt. fyi, tempat duduk aku kat tepi bahagian tengah. mula-mula bahagian dalam tapi tak tahan sejuk aku beralih ke dalam. uhhh.. sukahati je orang langgar aku. aku nak marah, tapi aku rasa macam tak berbaloi. jadi berdiam diri. hmm 

dan akhirnya aku sampai ke miri jam 1.30 am. dari jam 10.00 am bertolak. bayang betapa kerasnya punggung nak duduk atas kerusi tu. nasib aku tak naik kereta kuda. -.- sapa suruh nak balik juga. 

tak plan pun nak balik. ikut kira, nak balik minggu depan, 25hb. tapi atas perbincangan dengan roomate, alang-alang menyeluk pekasam, aku terus berenang-renang. hahahha apalagi, aku gitau ngan mama yang aku decide balik hari khamis pagi tu. malam rabu aku bagitau. huhu. mama agak risau juga, yelah anak daranya sorang naik bas. dah tu aku bagi keyakinan dengan mengatakan, "ma, janganla sebut. jangan risau, aku ambik bas pagi" sebab aku assume awal sampai around 9pm but then, still 1.30 am. apapun alhamdulillah :) aku dah sampai dah ne. hehe.

macam biasa, takdenye nak enjoy sebab final is coming another 10 days left :) insyaAllah jadual ni akan dipatuhi, hehe, that all from me. salam.


No comments:

Post a Comment