Sunday, December 16, 2012

since aku budak sains

assalamualaikum wbt.

budak sains berbeda dari budak medik. dari ejaan dah tau la =.=' kalau kat unimas, kampus utama ni boleh beza dia budak engineering, budak seni, budak IT dan budak FSTS also etc. fakulti sains dan teknologi sumber. fakulti aku. boleh kenal sebab most of us pakai  spek. ehh? aku pun baru perasan sejak hampir 3 semester kat sini. memang kot. kot kot. kan..

dan semenjak aku berkecimpung dalam bidang ni, aku rasa semakin aware dengan keadaan sekeliling. P-O-Y-O & B-A-J-E-T. ok tipu sangat. hahah. aku agak sedar dengan kondisi badan aku la. aku rasa sangat bersyukur kerana masih di bagi pancaindera yang sempurna. ramai lagi yang kurang upaya di luar sana samada zahir atau batin. eh yang tak nampakla. bukan batin =.=' 

asal masuk kelas, ada saja penyakit2 baru yang muncul. baru aku tau la. bukan kitaorang discover. dan benda ni buat aku sedar, dari sekecil-kecil kesalahan dalam badan boleh binasa seluruhnya. dan subhanallah! Allahuakbar! sungguh terperinci penyusunannya dalam badan kita. dengan tertutup kemas dengan tisu dan terlindung dari segala ancaman luar. dan apa yang diciptakan ada hikmahnya. alhamdulillah ya Allah. segala puji bagiMu, Tuhan sekalian alam :)

dan bayangkan kalau ada yang tak tertutup, tak ke keluar organ2 tu *_* tak ke geli. euw euw. that why la, manusia ni sebaik-baik ciptaan. appreciate it guys. but how? dengan selalu 'menggunakannya ke arah yang baik' agar tidak dibakar di dalam api neraka. nauzubillahi minzalik. minta dijauhkan lah kan.?

dahla kita hamba, nak tunjuk lagak. adu adui aduui. sedar ye aten. badan ni pun aku pinjam. huuu kerdil amat diri ini. :(

dan kesimpulannya, dengan belajar sains dan etc dapat meningkatkan kepercayaan dan sayang kita kepada Allah :) namanya, jihad fisabilillah. ini saja yang aku dapat sumbangkan kepada agamaku, Islam. duit dan harta aku tak ada. dengan adanya ilmu di dada, akan ku usaha untuk memartabatkan umat Islam. tak semestinya bidang lain tak macam ni. terpulang kepada individu punya pendapat nak menghargai dan mengaplikasikannya di masa depan dan untuk manfaat kita di dunia lain nanti ^^

selamat beramal. 
aten


No comments:

Post a Comment