Saturday, April 21, 2012

keputusan

assalamualaikum..

syukur kepadamu yang Esa. masih memberi kudrat yang masih kuat menempuh hari. hari berlalu semakin sempit. mungkin sebab aku sendiri yang makin menyempitkan keadaan.

sekarang lagi dalam dilema. tak tau apa nak cakap. dua-dua perkara ne memang menambah pahala. krsus kahwin dan jadi guru kat sekolah angkat. sesungguhnya rasa kerdil bila imbulnya masalah. benar, Allah yang maha mengatur terhadap semua yang ada di muka bumi ini, aku siapa =.='

tanya ramai orang... orang akan kata kursus kahwin tu ada merit ke? jadi guru kat sekolah angkat ne ada merit. mungkin masih boleh stay kat kolej for next semester. 

kalau kursus kahwin pula, sebenarnya nak menyenangkan urusan bila waktu cuti ne nanti. kemungkinan besar ingin mendirikan masjid namun semua itu diluar dugaan kita sebagai hambanya. kan? lagipun, kursus ne limit only for 150 students. with rm30 fee. cheap? yes. :)

tapi, agak tersentap juga bila ada insan yang memberi nasihat. beliau berkata.

"kalau kursus kahwin, semestinya penting tetapi macam mementingkan diri sendiri. kalau sekolah angkat pula, boleh bantu adik2 upsr yang nak exam tak lama lagi"

aku sedar. betul. aku seharusnya yakin pada kuasa Allah. jika benar Allah mengaturkan sesuatu itu, pasti terlaksana. kun fayakun. subhanallah. 

seandainya hubungan ini bisa membawa ku  ke syurgamu yaAllah, aku terima dengan hati yang kerdil. sesungguhnya Engkau mengaturkan sesuatu yang tersirat bagi umatmu. Allah telah pun menentukan pasangan setiap hambanya sejak dalam kandungan ibu lagi :)

apa perlu aku risau jika tidak pergi kursus? jika memang dia tersurat menjadi imamku, menjadi pemimpinku, menjadi teman di syurga nanti. tiada yang dapat menhalang kebesaran dan kuasanya. 

jodoh di tangan Allah.

semoga niat ingin membantu adik-adik ambik upsr ne membuahkan hasil kepada mereka. amin :)


No comments:

Post a Comment