Sunday, April 22, 2012

motivasi untuk kita :)

assalamualaikum,

hari ne ada ceramah.. umm aktiviti la kot. peribadi terpuji. sangat boring untuk fasa satu tapi fasa dua baru best.. ngee :3 sampai nangis.. bukan sebab best sangat.. tapi sedih :(

membuatkan rasa sedar dan insaf.. dalam video tunjuk yang kita kat dunia ne tak tau bila kita mati dan sempat ke tak berbuat baik... dan mengajar kita menhargai orang di sekeliling kita. especially parents dan famili. mereka je la yang sentiasa bersama kita walau apa pun yang berlaku. baik buruk mereka, mereka la darah daging sendiri. memang takde yang sempurna dan baik, tapi kita boleh memberikan yang terbaik.yang ne video yang aku tengok tadi tapi, sedia tisu. confirm nangis!





dan apa yang buat aku ter-inspired hari ne, mengajar aku sentiasa buat yang terbaik dalam apa je yang aku buat. tak kira aku gagal atau tidak, tu la usaha yang aku lakukan. that is myself. who i am. kita perlu gembira dan menghargai anugerah kehidupan yang diberi. yelaa. kan kita bersaing dengan sejuta lagi sebelum melihat dunia? bersyukur kepada yang Esa. alhamdulillah.

dan paling sedih sekali bila sentuh tentang ayah. aku sangat sensitif kalau pasal parents. ayah aku pernah cakap, "tak perlu sayang ayah, sayang ibu je dah cukup untuk tunjukkan kamu sayang ayah" . aku terkilan ayah cakap macam tu. tak sangka sampai begitu sekali ayah cakap kat aku. T__T nak nangis. ayah memang seorang yang paling sabar, tabah dan kuat. sayang ayah sangat2! 

dalam hidup kita sehari-hari, kalau kita fikir kita ne tak sempurna mana, kita tak percaya diri kita.. siapa lagi yang nak percaya kita kalau bukan diri sendiri dulu? percaya pada diri dengan harapan dan keyakinan. hihi ^^ kita mesti ingat, kalau orang lain boleh... kenapa kita tak boleh? kalau orang lain boleh kurus ... napa aku tak boleh? kalau orang lain dapat A, napa aku tak boleh? it already in our body but it need push and force from ourselves. ok? banyak lagi orang yang tak upaya tapi masih berusaha nak mencapai even kudrat yang kurag sempurna. renungila.. :)

even orang kata ungkapan 'nothing is impossible' tu tak boleh pakai sebab tak boleh stapler air kat pokok... apa salah kita try dengan ilmu yang kita dapat, insyaAllah kita boleh stapler air kat pokok.. who knows if we not try??? fyi, water already  in the tree. maybe there is reason why we cannot staple the water to the tree =.=' such a lame example. but it example rite? 

trust yourself. love yourself. love your future. insyaAllah you know what is the sweetness in the life and for akhirat :)

salam 

p/s: there is no perfect father, but father always love perfectly. :'(

No comments:

Post a Comment