Tuesday, April 3, 2012

masjid

assalamualaikum.

kehidupan yang tidak sama dari hari ke hari. semakin sibuk melayan diri dengan menambah ilmu di dada. tanpa peduli orang di tepi. uhh. penat jika mahu lakukan kedua sekali.

saban hari memikir membangun masjid. rindu yang terpalit kian warnai hati. takut dek terlebih bisa terhapus dek hujan yan membasah. ya Allah, permudah urusanku. benar aku sayang dia, namun amanat ini bukan ringan bagai kapas ditiup. tidak juga seperti memikul beban di tangan. amanat ini berat bagai memikul badan sendiri. perluku hati-hati menjinjing. takut yakin biarkan ku jatuh tanpa bau.

aku lemah.

hati meronta,
angin sampaikan rinduku andai benar dia bisa pimpinku.

ya Allah,

perdekatkan jodoh kami, jauhkan kami dari maksiat, fitnah dan zina.

andai ini persuratan mu ya Rabbi, akan ku galas selemah-lemah imanku. perlembutkan hati kedua ibubapaku. agar mereka restu. amin.

4 comments:

  1. InsyaAllah,benda yg baik Allah pasti akan permudahkan..yg pntg,kte jgn lupa tggungjawab kta sbgai seorg hamba dn umat Islam..x kira waktu susah dan senang...kerana Allah sentiasa berada di sisi hambanya yg memerlukan pertolongan...dan jgn lupa sentiasa berbuat baik kpada kedua-dua ibu bapa..Sesungguhnya restu mereka memberi keberkatan dan kejayaan dalam hidup kita..InsyaAllah,sme2 kte doakan ye..^_^

    ReplyDelete
  2. ye. insyaAllah. amin :) semoga semuanya diberkati. kan kan kan? :D

    ReplyDelete
  3. insyaAllah ^^ saya doakan jugak ^^ amin..

    ReplyDelete