Thursday, May 26, 2011

sedar itu mesti ada.

assalamualaikum. :)

hai! how are you? harap sihatla. sangan penat. tapi taklah macam mendaki gunung. cehh. macam pernah mendaki. =.='

aku baru je balik dari negara seberang. brunei. luar negara. bukan makan angin tau. aku temankan mama dan bapa pegi lawat pakcik aku sakit. kat GLENEAGLES JPMC. tak dirancang langsung.

kesian aku tengok pacik aku tu. badan dah susut. tiub sana sini cucuk badan dia. sakit. tapi bila aku tengok bacaan ECG machine dia, alhamdulillah normal. ada jugak kepentingan belajar sains. aku boleh juga baca mesin tu. beliau baru saja jalani pembedahan jantung di hospital tu. syukur ada perubahan. :)

baru sekarang aku sedari yang aku tak boleh tengok orang sakit. sebab aku akan jadi kaku dan nak nangis. ouhh. aku buat2 tabah je tadi. nasib mama paham tengok keadaan aku. sesungguhnya aku lemah.

melihat kejadian tu, aku sedar hidup kita ne bukan kita yang tentukan dan sesungguhnya di tangan Allah. Dia yang tentukan hidup dan mati kita.

jadi, ada baiknya kita sama2 jaga kesihatan kita. apa yang kita pantang larang tu, jangan diturutkan hati. susah dikemudian hari. kita mesti juga fikir apa yang berlaku di masa akan datang. keluarga kita terutamanya. ingat, kita bukan kucing ada nyawa sembilan. kita hanya ada satu nyawa yakni pinjaman dari Allah. beringat2 lah kita semua. :)

salam sayang,
aten.

No comments:

Post a Comment