Saturday, June 29, 2013

dinosaur

assalamualaikum. :)

mesti kenal dinosaur kan? sebab kita dari kecik lagi dah diperkenalkan haiwan ni. dan dikatakan sudah pupus. aku kan, dulu aku percaya yang dino ni ada, tapi semakin besar ni semakin pula aku pertikaikan kewujudan haiwan ni. ok sebelum tu, apa yang aku tulis ni atas risiko aku sendiri. aku tak nak lah kan disalah erti. ada faham?

yang kita belajar, dinosaur tu pupus sebab hentaman meteor kat tempat dinosaur tu wujud. cuma yang aku musykil, macamana hentaman tu berlaku sehingga membuatkan dinosaur pupus sama sekali. dan macamana dinosaur boleh ada di tempat mereka saja. apa kurangnya tempat kita ni kalau dibandingkan tempat dorang.

tapi kan, apa yang aku musykil, macamana dorang boleh bagi specific and shape of that dinos.dan warna sekali. aku tau ilmu aku cetek, tapi tu yang aku fikir. macamana dorang tau yang dinosaur tu hidup macamana, berbulu ke tak berbulu, bertelur macamana dan SIFAT dinosaur.agh lagi aku nak mengupas benda ni, hmm alamat memang semakin botak. aku tak tau, nak lebih tau tapi sumnber mana yang betul. aku ada study tentang kepupusan population dino ni, dalam subjek biodiversity. just cerita tentang kena hentam dan hilang. =.=' 

rasa macam mustahil kalau hidupan sekelililng dino tu tak pupus sekali. dan why it not mention? why must highlight about the dino only? it too impossible if we only get dino's fossil. hmm. seems like i have to be archaeologist. it in my blood. high curiosity.  macam dorang takde survival effort je. 

aku dah runsing dah, makin difikir makin bingung.

saja je ramai2 perah otak udang kita ni. tak salah mengkaji ilmu ni. untuk pengetahuan juga. cuma aku sangat musykil sehingga tolak benda ni.humm

till then, salam.

No comments:

Post a Comment